Dzisiaj w moje ręce trafił szablon Premium pod najnowszą wersje Prestashop 1.7. Warto przyglądnąć mu się nieco bliżej ze względu na dwie rzeczy. Już niedługo zacznie się wielka migracja z Prestashop 1.6 na wersje 1.7, może się zdarzyć, że nie wszystkich będzie stać na przeprojektowanie wyglądu sklepu do nowej wersji, a różnic jest sporo i szablony z wersji 1.6 nie są kompatybilne z najnowszą wersją 1.7.
Proces instalacji jest tak samo prosty jak w wersji 1.6, wystarczy otworzyć panel, wczytać plik i gotowe. Warto pamiętać, że gdy zamawiamy szablon w profesjonalnej firmie, która się tym zajmuje koniecznie musimy otrzymać taką sama wersji do instalacji.
Po wgraniu szablonu widzimy jeden z popularniejszych wyglądów. Oczywiście dostoswany do rozdzielności FULLHD 1920px.
Na pozycji top widzimy Logotyp wraz z menu.
W menu nie tylko możemy umieszczać kategorie i linki do stron CMS ale także bannery. Bardzo przydatne w przypadku gdy chcemy reklamować nasze TOP produkty.
Po prawej strony widzimy koszyk, wyszukiwarkę, logowanie do konta klienta oraz opcje zmiany języka i waluty ukryte w wysuwanym menu aktywnym po kliknięciu. Rzadko spotykam się z takim układem zazwyczaj klienci chcą mieć te informacje dostępne nad menu i od razu widoczne, ale jak widać układ szablonu nie pozwala na umieszczenie ich w tym miejscu. Jest to cenna uwaga dla projektanta, który powinien pomyśleć nad dodatkową opcją wyboru dla potencjalnych klientów.
Poniżej menu widzimy dużo slajder obrazkowy i kilka mały bannerów. Mamy tutaj możliwość wyboru kilku układów. Duży plus za tą opcje.
Kolejną cechą która wyróżnia ten szablon w porównaniu z ofertą dostępną na dzień pisania tej recenzji jest układ list produktów. Zdjęcia są duże i czytelne, od razu widzimy nazwę choć jest za krótka. Ze względu na SEO powinna być w dwóch linijkach. Oczywiście to możemy zmienić, ale bez odpowiedniej pomocy będzie ciężko. Dalej jest cena oraz komentarze. Po najechaniu myszką na produkt widzimy coś znakomitego co jest w tego typu branży odpowiednie. Oprócz atrybutów kolorów, widzimy także miniaturki zdjęć, które znajdują się na karcie produktu a po kliknięciu na nie zmieniają się zdjęcia. Nie musimy wchodzić w kartę produktu, gdy coś zwróci naszą uwagę i możemy w szybki sposób przeglądnąć galerie. O tym, dlaczego warto wejść w kartę produktu będzie nieco niżej.
Pod produktami na stronie głównej mamy bardzo fajną parallaxe z zegarem odliczającym do końca promocji oraz karuzele z markami. 2 rzeczy które powinien mieć każdy sklep odzieżowy.
Stopa oczywiście standardowa, informacje, strony, moje konto linki społecznościowe oraz newsletter. Nic dodać nic ująć.
Drugą ważna stroną w szablonie jest kategoria produktów. Tutaj mamy dokładnie ten sam widok produktów co na stronie głównej ze wszystkimi tymi samymi funkcjonalnościami. Dochodzi oczywiści lewa kolumna, zdjęcie kategorii i opis.
Menu wraz z koszykiem i wyszukiwarką powinna mieć opcje wędrowania za klientem, podczas przesuwania, Gdy ilość produktów w liście będzie 18 albo więcej, to aby zmienić kategorie czy przejść do koszyka musimy wracać. Co prawda jest przycisk przejścia na górę strony zawsze po prawej stronie, ale projektant powinien uwzględnić tą funkcje. W końcu jest to sklep modowy, a produktów będzie dużo. W lewej kolumnie możemy umieścić kilka modułów podobnie jak w wersji 1.6, ale najciekawszą opcją jest nowy Blok filtrów Nawigacyjnych w nowej wersji 1.7. Po zaznaczeniu kategorii, koloru otrzymujemy nie tylko produkt ale także stały link. Coś czego brakowało w wersji 1.6. Bez problemu możemy ten link wysłać znajomych, wstawić na Facebooka itp. Na pewno skorzystają z tego marketerzy i mając sklep modowy warto już teraz przeskoczyć na 1.7. Jest to funkcja standardowa ale warto ją tutaj było przytoczyć odnośnie szablonu.
Teraz pora na kartę produktu.
Od razu widzimy duże zdjęcia, które po najechaniu jest dodatkowo powiększane, a kliknięcie otwiera galeria. Połączenia dwóch rzeczy które w wersji 1.6 musieliśmy zawsze wybierać. Powiększanie po najechaniu czy galeria.
Nazwa produktu może zawierać aż 2 linijki i jest czytelna. Oprócz tego widzimy ilość sztuk na stanie, informacje o obniżce, krótki opis oraz wybór atrybutów. Duże przycisku które bez problemu mogą być wybrane na smartfonie czy tablecie.
Poniżej znajdziemy długi opis, szczegóły produktu wraz logiem marki, komentarze i tutaj autor dodaje dodatkową zakładkę na opis. Przydatna, choć nie wszystkim.
Koszyk i strony informacyjne są standardowe dostosowane kolorystycznie do całości. Na pewno każdy przed przejściem na wersje 1.7 sprawdzi jak wygląda ten proces więc nie ma konieczności dalszego opisywania go. Demo szablonu możemy w każdej chwili zobaczyć pod adresem https://www.templatemonster.com/pl/szablony-prestashop-63988.html
Sam szablon nie jest drogi i kosztuje 519 zł i jest bardzo dobrą ceną i na pewno tańszą niż przygotowanie indywidualne projektu graficznego. Oczywiście coś za cos, cena albo indywidualność.
Podsumowując
Plusy:
|
Minusy:
|
SZYBKIE MENU
Zadzwoń teraz: